Sunday, October 23, 2011

Tidak Sihat..

2 hari cuti alhamdulillah 1 hari boleh berbakti pada ma..bukan selama ni tak berbakti tapi time hari minggu ni lah nak teman ma ke mana2 pun..tu jelah setakat saya mampu..


Tapi takdir Tuhan, Dia izinkan saya merasa nikmat kesakitan pada hari Sabtu, semalam..seawal jam 5.30 pagi saya dah rasa perut saya beralun..masuk toilet..berulang2 kali..memang tiada istilah tidur cuma saya terbaring lesu sahaja..setiap 15 minit berlari ke tandas..fuuhh..


Makin lama saya rasa makin teruk..tekak pun rasa loya..entah kali keberapa ke toilet akhirnya...booooo..terkeluar segala isi makanan yang saya makan semalam..semuanya makanan yang tak dihadam..sampai senak perut dok muntah...ya Allah..sakit sangat..sejam kemudian pun muntah lagi..kemain banyak yang keluar..memang apa yang saya makan tak dihadam langsung..


Apa yang saya mampu buat..menangis jelah..huhu..bukan manja tapi orang yang tak rasa taktaw kan..sakit perut, loya, nak makan, tapi tak boleh telan 1 apa makanan pun..mujur ada ma..ma yang belikan ubat..ma yang sapu ubat 1 badan..ma yang buat air susu, milo..hukhuk..trima kasih ma..itu yang tak sanggup duduk jauh2 tanpa family..sakit sorang2..tssskk..


Syukur tengaharinya saya paksa diri untuk makan..nasi dengan daging goreng dan ikan rebus jer..tu jer yang boleh telan..memang saya takder buat apa pun semalam..terbaring jer..tapi saya bersyukur jugak sebab saya pikir sakit tu penghapus dosa kan?alhamdulillah..


Entahlah keracunan ker apa..tapi ma kata gastrik..sekarang ma dah pesan soh minum susu sokmo jer sebab sakit ni..ma ajak pergi inject semalam saya taknak sebab rasa macam makin ok..dulu2 pun saya sakit macam ni sampai sesak2 nafas tapi doctor kata saya sakit 'angin'..tak paham lah..angin?takkan takder istilah logik kot..heww..


Harini saya datang kerja sebab bagi saya selagi boleh bangun n berjalan maka saya masih boleh bekerja..dan cuti saya masih boleh diguna untuk sebarang emergency yang lain..walaupun hakikatnya harini 2x masuk toilet dan perut tetap beralun dan tekak terasa loya lagi..


Paksa diri makan nasi dengan sup ayam tadi pun tak habis..bukan saya taknak makan..tapi saya tak boleh menelan..macam perut saya tak boleh terima apa2 pun padahal saya lapar..huuu..sedih sangat..sebab selalunya saya memang jenis makan nasi yang bertimbun banyaknya..:(


Tadi Joja datang kebetulan dia cuti..dia soh beli gaviscon nanti balik kerja..ok ker gaviscon haa?bab ubat2 nih yang azab sikit nak buat keputusan..heee..tapi gaviscon bukan ubat kan?hik3..


Ni pun saya dah pening nih..macam kepala masuk angin ker apa rasanya..macam lapar sangat kan..tapi taktaw nak makan apa sebab tak boleh nak makan..:( :( :(..tadi ada google pasal sakit2 ni..katanya air kelapa pun ok..bolehla beli air kelapa balik nanti..


Allah..jadikan aku hamba yang redha dengan setiap ujianMu yang bertimpa-timpa ini..kuatkanlah iman dan hatiku..segala yang berlaku itu yang terbaik disisiMu..ku akui..

5 comments:

~izan~ said...

kesiannya awak dik..memang letih kan kalau selalu muntah.penat,sakit.

lps balik keje,rehat lagi ye dik..

asfira aminuddin said...

babe, jaga kesihatan! kalo dah sakit perut and cirit birit, elakkan makan benda bersusu. nanti lagi cirit.

Ardini Humaira said...

moga cepat sembuh tau!

Zura said...

cian dia... cepat sembuh ya...

Mama Gee said...

alololo harap2 by now kamu dh sehat ya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...