Thursday, October 27, 2011

Syukur

Ku bersyukur kepadaMu..Hanya dikau yang Satu
Memberiku cahaya hidupku..Maha esa
Gelap tanpa kasihMu..Perjalananku buntu
Ampuni segala dosa dosaku..


Aku terpaku melihat kebesaranMu..Aku bersyukur segala rezeki untukku
Dan juga bila kau dalam fikiranku..Aku tunduk membisu
Terus sujud padaMu..Mari kita renungi segala apa terjadi
Mana hilangnya Cinta?
Mana hilangnya setia?
Aku akan terus cekalkan hati ini
Dari terbit sehingga terbenamnya mentari


Dunia sementara kan dihitung juga..Sebelum terlambat tunaikan kewajipan kita
Tak guna airmata menitik bila tiba masa..Syurga atau neraka itulah jawapannya
Aku wanita lengkap dengan anggota..Berfikir tiap masa, fikir tentang keluarga
Lindungilah aku dari fitnah dan noda
Kau tempatku meminta
Kau beri ku bahagia


Ku hirup secukup udara..Hatiku buka, termenung
Melihat jalan gelap lagi mendung..Kadangkala ku bertanya
Kemana cahaya?
Mana nak ku cari sedikit kudrat dan keramat?
Yang penuh rahmat?
Berjuta juta kali dunia mempermainkanku..Hati menurut nafsu, nafsu menipu aku
Tapi ku bersyukur pada yang maha esa..Dapatlah pena menari meluah kata kata


Ku meredhai apa telah terjadi..Tunjukkan jalan benar, ampunilah dosaku..
Aku tafakur di hadapanmu..Berderai derai airmataku gugur
Tidak tertanggung..Peperangan emosi ini takkan terhenti
Selagi dosa lama masih aku bebani..Moga aku disirami salju kasih ilahi
Semoga malamku tak bertemankan mimpi ngeri..Berikanku secebis kekuatan, kebahagiaan
Hati ini moga engkau terangkan


Oh Tuhan yang Satu..Ku serahkan diriku
Hanya kepadaMu..
Hanya mampu berserah kepadaMu

Ampuni segala dosa dosaku.


one nation emcees_lirik syukur

12 comments:

Qhaifa Nur said...

sentiasa bersyukur atas kurniaan dalam hidup ini...allah maha mengetahui..

Myra Jay said...

Bersyukur atas nikmat yang diberikan untuk kita semua :)

Dalila Hamid said...

syukur rezeki Allah...

wahida said...

setiap apa yg terjadi ada hikmahnya...

bersyukur atas setiap ketentuanNYA...

Mama Gee said...

mcm terkena dgn kisah hidup mama lirik lagu ni...
tp apapun mama bersyukur krn masih diberi waktu dan kesempatan utk memperbetulkan segala kesilapan diri ini..

asfira aminuddin said...

i tak penah lagi dgr lagu ni. tapi dari liriknya i mmg suka sangat! :)

aNaYaNa said...

Qhaifa Nur..
:)

aNaYaNa said...

Myra Jay..
yer kak..syukur..:)

aNaYaNa said...

Dalila Hamid..
syukur rezeki dan ujian..:)

aNaYaNa said...

wahida ..
a'ah kak..cuma kita kena bersabar jer..:)

aNaYaNa said...

Mama Gee..
ye ker mama..alhamdulillah kan..Allah masih sayangkan hambaNya..:)

aNaYaNa said...

asfira aminuddin..
memang lirik ni best tapi lagu dia agak bising sikit..hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...