Sunday, May 8, 2011

Ma..engkaulah ratu hatiku..

Buat Puan Siti Hakiah Ismail....


Ma..selamat hari ibu..

Terima Kasih kerana melahirkan orang ke dunia ni..
tapi ma cakap beranakkan orang senang jer..bidan pun tak sempat sampai orang dah keluar..hehe..


Terima kasih sediakan air panas untuk orang mandi sebelum g sekolah..
tak cukup dengan tu ma hantar n ambik lagi orang dari sekolah..semua tu jalan kaki jer sebab kita tak ada motor ataupun kereta..kadang2 ma belikan orang hadiah time ambik balik sekolah..orang ingat lagi ma beli kotak pensel corak batik dari jauh ma dah tunjuk..orang suka..
tapi orang dah lupa colour apa..dah hilang pun..dah 18 tahun..kesian ma..agaknya ma dapat duit upah menoreh hari tu ma beli orang hadiah..terharunyaa..


Terima Kasih layan karenah orang yang macam2 ni..ma tak pernah pukul orang dan adik beradik lain pun..paling2 ma nak marah pun ma pukul dinding..masa tu memang kecik la kepala kami kena marah dengan ma..ma garang..^_~.


Terima Kasih kerana selalu ada masa hadir ke majlis penyampaian hadiah pelajar cemerlang setiap tahun tengok orang dapat hadiah..walaupun tak pernah dapat no 1 tapi orang happy dapat banggakan ma..kadang2 kita jalan kaki dalam ujan dan becak..pakai selipar jepun dulu sampai sekolah baru tukar kasut..kadang2 orang merungut penat dan malu tapi ma tak layan pun..


Terima Kasih sebab selalu masakkan makanan yang sedap2 untuk orang..walaupun ma selalu bebel2 soh orang belajar n tengok ma masak dan orang bagi macam2 alasan tapi ma tetap masak macam2 jugak untuk orang makan..singgang ikan ma memang terbaik!..


Terima kasih kerana bersabar dan selalu memaafkan orang..
terlalu banyak kepayahan hidup yang ma lalui selama membesarkan kami 6 beradik..
walaupun kita susah tapi ma tak pernah merungut..
Orang yang banyak merungut sebab nak jadi orang kaya..haha..
orang tak bagi ma kahwin lepas abah meninggal..siap warning kalo nak kawin biar dengan orang kayaaaaa!see..betapa materialistiknya orang masa tu..kecik2 dah demand..tapi bila besar barang pasar malam  juga jadi idaman..:p


Terima kasih kerana berkorban apa saja untuk anakmu..jasa dan pegorbanan ma tak dapat orang nak balas sesungguhnya..tak akan mampu!
tapi orang cuba buat yang terbaik selama hayat dikandung badan..
walau pada hakikatnya orang selalu gagal!



Terima kasih ma..terima kasih untuk segalanya..
doa yang terbaik untuk anak2mu..


Selamat Hari Ibu..Ratu Hatiku..




4 comments:

~izan~ said...

slmt hari ibu utk ibu adik... =D

aNaYaNa said...

k.izan :

thanks kak..:)

z a z a said...

selamat hari ibu!!!!!!!!!!!!!

Redbloodsnow said...

selamat hari ibu utk ibu kta :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...