Monday, May 2, 2011

Resepi roti jala

Cuti 2,3 hari lepas kan K.nani balik..jadi bila beliau balik the merrier lah jadi dapur tuu..pempuan tu suka masak macam2..Pagi2 lagi dah kerah tenaga nak buat al roti jala..makanya menjala lah aku..Eh aku bukan taw resepinya..cuma aku gitaw yang aku ingat n tnjuk gamba jela yer..


ni tangkap gamba time dah nak ciap dah mengirai nya..
bancuh : 3cawan air + 3 cawan tepung


pan untuk bakar roti jala..
tiap kali nak bakar kena sapu minyak guna daun pandan tau..kasik ia tak melekat kat kuali nanti..hamboiii..besepah tepung..haha..


ni dah siap angkut letak dalam dulang dulu sebelum kita rolling ia..


dan ini hasilnya...

sebenarnya banyak..tapi bebudak tuh r..belum siap dah diangkutnya..tinggal lah ituuuu jer..huhu..tu anggaran untuk 5 ke 6 orang makan la..tapi kalo kamu pemakan orangnya..sorang2 ko pun boleh abis...:)


Resepi ni tak lengkap..jangan salahkan aku sebab aku memang tak ingat..plus aku tak pandai..tapi kira bagus sebab aku snap gamba..keh2..google la mana2 untuk complete recipe iya..:)..jangan lupa pencicah nya masakla apa2 kari or gulai..selamat menjamu selera..


2 comments:

Miza Yusof said...

sedapnya roti jala :)


Jemput ke: Blog Miza Yusof

aNaYaNa said...

Miza Yusof :

Miza taw buat tak?yana tau tepek gamba n makan jer..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...