Sunday, September 18, 2011

Doa Menghilangkan Keresahan


Nampak saja tenang di luarnya..tapi dalam hati?tak siapa yang tahu..rasa resah risau marah sedih takut dan macam2 rasa..marilah kita sama2 baca doa ni semoga keresahan tu hilang..



اَللَّهُمَّ إِنِّيْ عَبْدُكَ وَابْنُ عَبْدِكَ وَابْنُ أَمَتِكَ، نَاصِيَتِيْ بِيَدِكَ مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ. أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَدًا مِنْ خَلْقِكَ أَوْ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيعَ قَلْبِي وَنُورَ صَدْرِي وَجِلَاءَ حُزْنِي وَذَهَابَ هَمِّيْ.
 

Maksudnya: “Ya Allah! Sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak hamba-Mu, dan anak hamba perempuanMu . Ubun-ubunku di tangan-Mu keputusan-Mu berlaku padaku, qadha-Mu kepadaku adalah adil.
Aku mohon kepada-Mu dengan tiap nama yang telah Engkau gunakan untuk diri-Mu yang Engkau turunkan dalam kitab-Mu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhluk-Mu atau yang Engkau khususkan untuk diri-Mu dalam ilmu ghaib di sisi-Mu, hendaknya Engkau jadikan al-Qur’an sebagai penenteram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan hilangnya kesedihanku.” -Riwayat Ahmad


Tiba2 saya rasa sesuatu..kemudian saya fikir dan fikir..kenapa perlu dikejar?hiduplah untuk membahagiakan diri sendiri dahulu..barulah fikirkan orang lain..hurmm..penat dengan kehidupan ni bila terlalu fikirkan orang lain sebelum diri sendiri...semoga Allah permudahkan jalan hidupku..aamin.

6 comments:

Murni Alfathunnisa said...

amin..amin..
moga dipermudahkan segala urusan...
insyaallah.

ZianaRazali said...

terima kasih Siti Murni..:)

Amirez said...

alhamdulillah..kebetulan sekarang ni tengah resah + serabut tak taulah kenapa.

semoga segala urusan berjalan lancar :)

Unknown said...

salam, tq atas info yg patut diamalkan ni...

ZianaRazali said...

Amirez..
banyak2 berdoa dan berzikir eyh..mungkin musim serabut sekarang ni..hehe..terima kasih for ur wish..:)


Abhamz..
Salam..sama2..jom sama2 amalkan semoga hati kita tenang sedikit..:)

Anonymous said...

I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted
at this site is genuinely fastidious.

Feel free to surf to my homepage ... cellulite treatment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...