Thursday, September 29, 2011

Petua Untuk Mak Mertua Lebih Sayang..

Satu hari tu saya berborak dengan kakak saya..dah borak dari satu citer ke satu citer tiba-tiba termasuk bab kawan saya yang sorang tu..


Yana : Eh, dulu ila(bukan nama sebenar) mak mertua dia tak berkenan dekat dia kan..Caner boleh kamcing sangat sekarang ni eyh?

Ayu : Apa nya tak kamceng..ila tu pandai masak..memangla mak mertua sayang..

Yana : Eh?yeker?mana tawu?

Ayu : Tahulah..semua siblings dia teror masak..tengok nama FB pun nama kuih dah..

Yana : OOOOO...


So begitulah petuanya if nak mak mertua sayang haruslah pandai dan rajin masuk dapur!!jeng!jeng!jeng!so lepas ni takderlah krisis manjang ngan mertua..hehe..hamboiii..ingatan untuk diri sendiri jugak sementara masih bujang ni..lalalalala..:p

8 comments:

misya said...

cepat2 jom blajar masak

aNaYaNa said...

k.sya teror masak kan?nak kena tuntut ilmu nihhh..ahahaha

Nini Hartini said...

setuju lah..kakak sepupu saya dulu pun mak mertua dia x suka dia. benci sgt. tp dia rajin masak and hantar kt mertua. lama2 mak mertua paling syg kt dia dlm byk2 menantu. huhu..

mcm saye, Alhamdulillah mertua sayang jugak w/pn x pandai masak sgt. tp rajin la tlg dia. hehe

+ GEE + said...

salam kenal juga :)

heee...kne pndai masak ker???
x juga kot..akak ni xde la pndai sgt masak...actually rajin tolong di dapur pun dah memadai...kne ringan tulang ye...x pndai memasak tp pndai mngemas rumah pun dah ok :)

nini said...

alamak ai...ni jujur cakap...saya memang tak reti masak....tol ni...haiyooo camana ni erk...hehe

Myra Jay said...

Ye betul tu, memasak ni adalah kunci memikat,bkn saja utk mertua tetapi utk suami tersayng.

nub said...

nak letak nama fb... Menantu Asam Pedas..maknanya pandai masak asam pedas. hahahaha

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...