Monday, November 29, 2010

banjir gelombang kedua

semalam tak update blog..malas la pulak nak menulis..ingat senang ker jadi blogger..dah cam reporter dah aser..ari2 kene carik idea nak update blog..hi3..tak aporlah cik yana..kata hobee..dari kecik suka nulis,dah besar tulisla sampae pengsan..hahaha..

ok..pasal tajuk tu kan..mesti ramae da taw kan kalo baca paper ke berita..kami kat Kelantan dah kena banjir kilat..semalam la..arini dah tak ujan2 air yang tesumbat pon da surut..so banjir pon reda laa..

umah saya..ofcos naik air..umah dalam sawah bendang tu..ma cakap rasa macam dok dalam perahu  tambang daa..hihi..air depan umah n sekitar kawasan umah adala sampae paras betis..sib baek bley bawak kua moto g keje..

kelua2 jer jalan yang bsa dok lalu tu pokok lak tumbang..besar gedabak kot pokok tu..memang takleh lalu..pusing balik ikut jalan kebun..tapi malangnya..memang banjir lor..menjerit2 sebab tayar moto da tenggelam tros..haha..takot enjin mati jerk..berenang la daku g keje..huhu..

jalan lagi jalan lagi..nun dekat area stesen ketapi pon air melimpah kat ats jalan..memang konfem tenggelam tayar..tak bleh lalu..kancil kecik kenet pon xlalu tu..mjur ada jalan alternatif sebelah kilang baja ker aper tah tu..sampae2 bulatan..jalan jem..dasyat owh..upe2nyer kat depan ada kete rosak..cian pakcik tu..kete dye da sejuk gamak eyh..yerla kete retro..hurmm..

lepas tafic lite Kota Kubang Labu..air melimpah jugak kat jalan..depan ofis toksah cakap..sib baek da x ujan..kalo x mau cecah paha..sampae ofis sume pon blom sampae..lpas kol bape da baru dyorang sampae..stuck kat trafic jem upenyer..ish2..dah kalah musim raya macani..

n arini..alhamdulillah cuaca sejuk2 manja gituu..tadi ujan sekejap..tapi dengan lebatnya laa..semalam pon ujan gak kot..depan umah saya air da surut..tinggal bahagian belakang la sebab sawah padi belakang nun..eyh..cam senget plak rumahku..he3..

sori tak ader gamba..tak sempot nak snap..:p

2 comments:

Princess Nur said...

ni belum banjir besar agi ni yana..k'nur rasa mggu2 depan jadi ni kt kelate kito..huhu

aNaYaNa said...

K.nur..
tu la pasal..intro baru ni..
kalo uje lebat lagi harus banjir..huhu..
molek gok..xyah kijo..ha3..

harap2 banjir manja2 jela..
cian ke mangsa2 banjir..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...