Tuesday, March 1, 2011

pusut ke pusu?

dulu2 kat tepi rumah aku ada la pusut or pusu tuh..betul2 dekat pokok kelapa jiran aku yang tinggi melangit tu ha..pasal pokok kelapa tu mak aku harap sangat jiran aku tebang sebab takut jadi aper2...rumah kami yang ranap dulu nanti..huhu..tapi jiran ku ituh...hampagas..hwa3..


pastu pasal pusut ke pusu tu pulak aku pun taktaw la camana dia boleh meninggi kan..selalu aku ngan kakak ngan anak2 jiran aku main kat atas pusu tu..konon macam artis la dok atas stage..hahaha..lupa la ma aku ada tegur ke tak..ye la kan orang kata pusut or pusu ni keras..tahla..kurang arif la aku..


alih2 bila da sekolah, da besar,da makin lawa ni(wakaka) aku dapat taw dua2nya salah la..mengikut orang2 di luar kawasan..pusu atau pusut tu dipanggil busut..eh..betul ker aku ni?ker semua salah jugak nih?haha..tapi sebenarnya terpulangla..masing2 punya loghat lah tu..


aku bukan apa..aku risau dikritik..eh salahla..bukan pusu okey..bukan pusut..bukan jugak busut...abis tu haperrrr?BUSUUUKK? :p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...