Tuesday, February 15, 2011

salam maulidurrasul dari Kelantan Darul Naim

salam maulidurrasul semua frens here..errkk..ada sape2 dapat anugerah maulud tak arini?hhehe..kalo ada tahniah la eyh..antara insan2 yang cemerlang tuw..jeles..huk2..

harini saya xberapa sihat..dah demam dari semalam lagi dok rasa perit2 kat tekak..pagi ni tross panas badan n ngilu2 sendi..tapi lepas makan musuh 2 bijik tadi dah ok ckit..alhamdulillah..mujurnya hari ni cuti..tapi bangun tadi pun takder la pagi nya..kol 11 dah pun..hehehe..rasa xlarat sangat..bila ma bebel2 bangun la mandi..yela ma taktaw anak dye sakit..hukhuk..malasla nak kecoh2 kaaann?telan ubat settle tapi uweekk tu mesti..hik2.

cuaca adalah sangat redup arini..tadi ujan lebat tiba2..huhu..tapi best..nyaman jer rasa..yerla dah lama panas terik jer kan..jadi bersyukur Allah turunkan hujan walaupun sekejap jer tadi..still rahmat itu..:)

sempena Maulud ni saya nak umumkan kalau saper2 ada teringin nak merasa / makan makanan Kelantan bolehla contact saya yer..saya sedia berkhidmat..teehee..korang boley request ape saja yang ada kat Kelantan ni eyh..tak kira la budu ker,serunding ker,keropok ker,sebarang jenis kuih ker(yang kering sahaja)..saya akan cuba dapatkan dan uruskan pengeposan untuk korang yer..insyaallah..apa2 pertanyaan boleh emelkan ker anadelights@gmail.com.


 source : ptjkk.kelantan
ni contoh serunding dan budu sahaja..ada pelbagai jenis makanan lagi..ada yang rasa teringin boleh inform saya yer..thanks..emel saya untuk sebarang pertanyaan makanan lain,harga ataupun delivery..kat bawah ni saya list antara makanan lain eyh..

1) serunding daging
2) serunding ikan
3) seunding ayam
4) budu selera kampung
5) budu cap ketereh
6) asam jawa manis bergula
7) masam manis asam celagi
8) dodol 3 rasa
9) dodol lemak manisan
10) dodol lemak pandan
11) lempuk durian
12) buah keranji
13) gula2 manisan berkacang
14) keropok ikan tambang besar/panjang/bulat
15) keropok ikan parang dan lain2
16) keropok ikan warna warni
17) keropok sira / segera
18) bepang

dan...bermacam2 lagi..ok..papehal roger yer..makan untuk sehatt..hehe..

2 comments:

@e_da said...

waaaabagus ni..anak akak suka serunding daging nanti leh pesan ek.. bgtau harga sekali dik..

ZianaRazali said...

hehe..ye eyh?boleh order la..kak eda nak berapa?boleh emel eyh..harga serunding normal 50-55 sekilo untuk daging n ayam..kalo ikan 32-35 catu la..ikutla nak kurang sekilo pon boleh..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...