Monday, February 28, 2011

kad atm pun manja hokaiiyy!

Salam petang isnin..petang2 baru nak bagi salam aku ni..ish2..pagi2 kepala kering nak berblog..huhu..eh..tapi aku bw jugak la..ikut perkembangan semasa dunia blog yang semakin hangat ni..ecewah..


Petang semalam cam biasa dah gaji kan..aku pun semangat membara la nak withdraw duit neh..g bsn sebab kira port yang dekat padahal kad adalah maybank punyer..tapi sebab maybank cuma ada dekat petronas sana sooo jauh...jadi terpaksa berkorban seringgit cucuh di atm bsn..dekat sikit..sikit jer..huhu


Dengan semangat yang membara nak keluar duit masuk pin,tekan sana,tekan sini alih2 direjectnya kad ku..huu..terus pegi atm ambank pulak kat 7e nu ha..pooonn..reject jugak..perasaan toksah citer la..kechewa hokaiy!huhu..kenapa kecewa?sebab aku da pikir nak g report kad di maybank kb tu..nak itu nak ini semua dah susah..dahla aku ni membenchii benda2 remeh macam ni..huh.


Terus balik rumah dengan perasaan yang sedih..:(..mood down giler la..pastuh ngadu kat en.hisyam..



yana : yang..kalo kad kne reject tu kenapa ah?geramla takleh withdraw tadi

hisyam : oo..kad kena reject eh?dia ada gitaw ape2 tak?yang try la rubber chip dia tu..kot2 cip rosak..kad lama ker tu?

yana : ow..kena rubber eyh?takla lama pun..baru setahun lebih..huu..benci la..

hisyam : erm..rubber dulu chip tu..kasi clear..kalau tak clear jugak sila kunjungi cawangan maybank terdekat TQ.



Hhhoooh..sempat lagi dia melawak..terus aku tak reply..dengar cawangan maybank tu da hot..hahahaha..lepas tu beliau call bla bla bla menasihatiku supaya menjaga kad atm tuh dengan baik..hakhak..macam makcik2 dah beliau..tapi bagus gak menasihati aku yang sangat2 la cuai neh..


Antara pesanan penaja nya..

1) kad atm kena asingkan dari purse/wallet..bagi mengelakkan kerosakan chip takut bergesel dengan coins ke aper2 laaa..

2) balut dengan kertas

3) masukkan dekat card holder yang sesuai untuk atm card punya la..


Fuuuhh...aku da gelak2 bila dia gitaw semua tuh..tu yang dia buat la..hello aku cam tak caya la ok..tapi beria pulak dia cakap..hurm..mungkinla..banyak kaedah la pulak..makin payahla nak keluarkan duit macani..hehe..


Tapi lepas tu aku cari gak rubber nak gosok2 chip tu..tapi takder la pulak..paham2 la dah takder orang sekolah kat umah..jadi aku gosok2 pakai tuala jer..sambil berdoa dapat keluar duit tu..hehehehe..daann..pagi tadi aku singgah jap kat bsn dan alhamdulillah berkesan gosokkan yang aladdin ajarkan..huhu..




Sekarang ni kad tu still dalam handbag tapi tak boh dalam purse la..letak kat poket beg belah dalam sekali dengan kertas2..bil2..haha..bersepah..tengah pikir nak balut2 semua tuu..kui2..

7 comments:

Qaseh Dalia said...

hehe mmg manja pun kena jaga chip dia dengan baekkk

Zura said...

huhu~~ balut jangan x balut..jangan terbalut ngan kad2 tu skali sudah lah yer...hhehe

ZianaRazali said...

qaseh..
hehe..kita ni dahla coi2 cuai..nak jaga baik la pulok..hoih..mintak tolong orang jagakan la..hahaha

ZianaRazali said...

k.zura..
hahaha..tuan dia ni pun patut kena balut sekali..ngada betul kad atm neh..hiksss

Redbloodsnow said...

hehehe...sbb dia rasa di berjasa dgn kta kot...tuh dia manja tu kot...haha :D

Unknown said...

Macam mana pula dengan kad yg dah banyak bengkok tapi chip masoh ok?

aneeka said...

Same question..... Dh bengkok²,Boleh Tukar kat machine Tu Tak?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...