Thursday, April 21, 2011

Bila Medical Asisstant Tah Aper2

2 malam lepas ma aku ada citer pasal dia kat klinik pagi tu..biasa beliau setiap bulan kena g buat check up penyakit 3 serangkainya n topup bekalan ubat..perkara wajib lah tu bagi sape2 yang ada penyakit jantung, darah tinggi dan kencing maneh..


Takder jumpa doc pun sebab check up jer..so normally jumpa MA jerla..aku tengah makan masa tu sambil layan tivi tiba2 ma aku bukak ceghita..


Ma : Bakpo la HA(MA) Wakaf Bharu ni jadi tak betul gitu

Aku : Urm?tak betul gano ma?

Ma : Holaaa..nyo g tanyo ubat ni mokcik make brapo kali ni?pah ma royat sekali la doh aritu oyat sekali sari..

Aku : Pahtu?dyo kato gapo?

Ma : Dyo kato eh..bakpo sekali sari ubat ni..pelik ni..yo kor?ma kato taktawla aritu royat gitu tu gak..

Aku : Ya Allah..gong la dyo tuh..doh2 bagi ubat saloh taktaw..khayal molek..

Ma : Hahahaha..taktawla..hurmm..berat la gitu..g aritu oyat gitu..g arini oyat gini pulok..


Hhhoohh..Boleh korang?ma aku tu bukan penyakit demam selsema nak main eh2 pulak makan bape kali sehari...hoooo..TAK PROFESIONAL okaiy?eh..loghat kelantan..pepaham la korang..he3..

3 comments:

budak kampung said...

huk aloh...tak paham ...berbelit lidah

aNaYaNa said...

Irwan : hahaha..rasakan..:p..pi carik kamus..

Qaseh dalia adelia said...

hurm doc ni pun kdg2 tak betul gak ..adesss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...